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Quran
Wichtiger Hinweis:
Ayaat ulQuran müssen im Kontext im Quran und mit Tafsir studiert werden.


21.76. Und (auch) Nuh, als er zuvor rief. Da erhörten Wir ihn und erretteten darauf ihn und seine Angehörigen aus der großen Trübsal.

[ alAmbiya':76 ]


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Alle Suren anzeigen | Ansicht von Surah alIsra' (17)  Ayah: 54

 


Medina-Musshaf Seite 287

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Tafsir auf arabisch:
Ibn Kathir Tabari Jalalain Qurtubi

Tafsir auf englisch:
Ibn Kathir (NEU!) Jalalain ibn Abbas



17.54. Rabbukum aAAlamu bikum in yascha/ yarhamkumaw in yascha/ yuAAadhdhibkum wama arsalnakaAAalayhim wakiilan

17.54. Your Lord is best aware of you. If He will, He will have mercy on you, or if He will, He will punish you. We have not sent thee (O Muhammad) as a warden over them. (Pickthall)

17.54. Euer Herr kennt euch am besten, wenn Er will, ist Er euch barmherzig oder, wenn Er will, straft Er euch, und Wir haben dich nicht gesandt als Sachwalter über sie. (Ahmad v. Denffer)

17.54. Euer Herr kennt euch sehr wohl; wenn Er will, erbarmt Er Sich eurer, oder wenn Er will, straft Er euch. Und Wir haben dich nicht als Sachwalter über sie gesandt. (Bubenheim)

17.54. Euer Herr kennt euch am besten. Wenn Er will, nimmt Er euch in Seine Barmherzigkeit auf, und wenn Er will, bestraft Er euch schwer. Wir haben dich nicht als ihren Sachwalter zu ihnen gesandt. (Azhar)

17.54. Euer HERR weiss besser Bescheid über euch. Wenn ER will, erweist ER euch Gnade, und wenn ER will, lässt ER euch peinigen. Und WIR haben dich nicht als Wakil über sie entsandt. (Zaidan)

17.54. Euer Herr weiß sehr wohl über euch Bescheid. Wenn er will, erbarmt er sich über euch. Und wenn er will, bestraft er euch. Und wir haben dich nicht als ihren Sachwalter (zu ihnen) gesandt. (Paret)

17.54. Euer Herr kennt euch am besten. Wenn Er will, so wird Er Sich eurer erbarmen, oder wenn Er will, so wird Er euch bestrafen. Und Wir haben dich nicht als ihren Wächter entsandt. (Rasul)

Tafsir von Maududi für die Ayaat 53 bis 54

And O Muhammad!, say to My servants, ( 57 ) "They should utter only that which is the best of all. ( 58 ) In reality, it is Satan who tries to sow discord between human beings. The fact is that Satan is the avowed enemy of man. ( 59 ) Your Lord is fully aware of everything concerning you. If He will, He may show mercy to you, and if He will, He may give you severe chastisement. " ( 60 ) And, O Prophet, We have not sent you to be the guardian over people ( 61 ) .

Desc No: 57
"The believers." 

Desc No: 58
The believers have been enjoined to say only the best things even in their discussion with the disbelievers and other opponents of their Faith. They should neither use harsh words nor make exaggerated statements. They should be cool in their conversation and say only what is true and dignified inspite of the provoking behaviour of the opponents. 

Desc No: 59
The believers have been forewarned to guard against the provocations of Satan, as if to say, "While answering your opponents, if you feel that you are being aroused to anger, you should at once understand that it is Satan who is exciting you in order to do harm to your dispute, in which he wants to engage human beings for sowing discord between them. " 

Desc No: 60
This is to warn the believers to refrain from making claims of piety so as to assign Paradise to themselves and Hell to their opponents. It is Allah alone Who has the power to decide these things because He is fully aware of the known and secret and the present and future things about all human beings. It is He Who will decide whether to show mercy to anyone or give chastisement. However, a man may say in the light of the Divine Book that a certain kind of human beings deserve mercy and another kind of people incur chastisement but none has any right to say specifically that a particular man will be given chastisement and another will get salvation. 

Desc No: 61
This is to declare that a Prophet is sent to convey the Message and not to decide whether a person will receive mercy or get chastisement. It does not, however, mean that, God forbid, the Holy Prophet himself did such a thing and Allah had to warn him. In fact, this is to warn the Muslims that when the Prophet himself is not .in a position as to decide the fates of the people, they should never think of such a thing as to assign Paradise and Hell to anyone. 



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