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Quran
Wichtiger Hinweis:
Ayaat ulQuran müssen im Kontext im Quran und mit Tafsir studiert werden.


2.29. Er ist es, Der für euch alles, was auf der Erde ist, erschuf und Sich hierauf dem Himmel zuwandte und ihn dann zu sieben Himmeln formte. Er weiß über alles Bescheid.

[ alBaqara:29 ]


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Alle Suren anzeigen | Ansicht von Surah al'Imran (3)  Ayah: 32

 


Medina-Musshaf Seite 054

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Tafsir auf arabisch:
Ibn Kathir Tabari Jalalain Qurtubi

Tafsir auf englisch:
Ibn Kathir (NEU!) Jalalain ibn Abbas



3.32. Qul atiiAAuu Allaha waalrrasuulafa-in tawallaw fa-inna Allaha la yuhibbu alkafiriina

3.32. Say: Obey Allah and the messenger. But if they turn away, Lo! Allah loveth not the disbelievers (in His guidance). (Pickthall)

3.32. Sag: Gehorcht Allah und dem Gesandten, und wenn ihr euch abkehrt, so liebt Allah die Glaubensverweigerer nicht. (Ahmad v. Denffer)

3.32. Sag: Gehorcht Allah und dem Gesandten. Doch wenn sie sich abkehren, so liebt Allah die Ungläubigen nicht. (Bubenheim)

3.32. Sprich: "Gehorcht Gott und dem Gesandten!" Doch wenn sie sich abwenden, müssen sie wissen, dass Gott die Ungläubigen nicht liebt. (Azhar)

3.32. Sag: ‚Gehorcht ALLAH und dem Gesandten!‘ Und sollten sie sich abwenden, so liebt ALLAH doch nicht die Kafir. (Zaidan)

3.32. Sag: Gehorchet Allah und dem Gesandten! Wenn sie sich abwenden (sind sie eben ungläubig). Allah liebt die Ungläubigen nicht. (Paret)

3.32. Sprich: "Gehorcht Allah und dem Gesandten"; denn - wenn sie den Rücken kehren - siehe, Allah liebt die Ungläubigen nicht. (Rasul)

Tafsir von Maududi für die Ayaat 31 bis 32

O Prophet, tell the people, "If you sincerely love Allah follow me; then will Allah love you and forgive your sins, for He is Forgiving and Merciful. " Also say to them, "Obey Allah and His Messenger." And if, in spite of this, they do not accept your invitation, (warn them that) Allah dces not love those who refuse to obey Him and His Messenger. ( 28 )

Desc No: 28
Here the first discourse ends. If We consider its theme, and especially its reference to the Battle of Badr, we come to the conclusion that the probable period of the revelation of this was some time after the Battle of Badr and before the Battle of Uhd, that is 3 A.H. A tradition of Muhammad bin Ishaq has generally misled people to fix the period of the revelation of the first 80 verses to 9 A.H., for according to that tradition it was sent down on the occasion of the deputation from Najran. But obviously, that is wrong for two reasons: first, the subject of this introductory discourse shows clearly that it was revealed much earlier. Second, the tradition of Mugatil-bin-Sulaiman is explicit on the point that on the occasion of the said deputation only those verses (33-63) were revealed which give an account of John the Baptist and Jesus (God's pe ace be upon them).  



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